FANDOM

Peli sijoittuu vuoteen 2005, Resident Evil 4:n ja Resident Evil 5:n tapahtumien väliin.

Peli alkaa kun Jill Valentine ja hänen parinsa Parker Luciani nousevat Queen Zenobia nimiselle loistoristeilijälle.

Jill ja Parker on lähetetty etsimään Chris Redfieldiä ja hänen uutta pariaan Jessica Sherewatia, jotka on ilmoitettu kadonneiksi kesken mission. Samanaikaisesti Chris ja Jessica toimivat lumisilla vuorilla, etsien johtolankoja liittyen Il Veltron paluuseen, bio-terrorismi järjestöä, joka on vastuussa hyökkäyksestä ja peräkkäisestä puhkeamisesta Terragrigiassa, keinotekoisessa veden äärellä sijaitsevassa kaupungissa, joka tuhottiin kokonaan Morgan Lansdalen, liittovaltiollisen bioterrorismi toimikunnan johtajan määräyksestä.

Jill ja Parker löytävät tiensä Välimerelle, Chrisin viimeisten tiedettyjen koordinaattien luokse. He löytävät itsensä ilmeisesti hylätyltä loistoristeilijältä. Risteilijällä he löytävät kammottavia mutantteja (Ooze, t-Abyss viiruksen uhreja) eivätkä onnistu löytämään Chrisiä tai Jessicaa. Tämän sijaan he löytävät nuken, joka muistuttaa Chrisiä ja joutuvat tyrmätyiksi Il Veltro agentin toimesta, menettävät aseensa ja joutuvat erotetuiksi.

Samanaikaisesti Chris ja Jessica löytävät Il Veltron päämajan; kiitoradan vuorilla. Heille tiedotetaan, että Chris ja Parker ovat kadonneet Välimerellä, heidät lähetetään tutkimaan em. sijaintia. Samalla Keith Lumley ja Quint Cetcham lähetetään tutkimaan Il Veltron toimia kiitoradalle. Takaisin Queen Zenobialla Jill herää hytistä ja saa yhteydenoton Parkerilta kuka kertoo heränneensä toiselta puolelta laivaa ja sopii kokoontumisen komentosillalle. Kokoontumisen jälkeen heidän kimppuunsa hyökkää FBC agentti Raymond Vester kuka tuntee Parkerin toimiessa FBC agenttina. Sillä aikaa Quint ja Keith löytävät videomateriaalia näkymättömän olennon tappaen Veltron toimijan. Myöhemmin selviää että olento on uusi versio Hunterista, joka on altistunut t-Abyss virukselle, mikä antaa sille voiman muuttua näkymättömäksi yllätyshyökkäyksiä varten. Samalla Chris ja Jessica saapuvat laivalle, mutta saavat selville että kyseessä on Queen Zenobian kaksoislaiva Queen Semiramis. Zenobialla Jill ja Parker yrittävät epätoivoisesti paeta moottorihuoneen tulvasta, josta pakenemisen jälkeen he suuntaavat yhteystornille, jolta he yrittävät ottaa yhteyden Clive O'Brieniin, kertoakseen mitä laivalla tapahtuu.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki