FANDOM

Resident Evil 4 tarjoaa hyvän valikoiman erilaisia aseita. Toisin kuin melkein kaikissa muissa Resident Evil -peleissä, pelaaja ei löydä kovinkaan montaa asetta, vaan ostaa suurimman osan niistä salaperäiseltä Merchantilta.

Normaalit aseetMuokkaa

PistoolitMuokkaa

HangunMuokkaa

Handgun on Leonilla heti pelin alussa. Se on suhteellisen heikko, mutta päivitysten avulla siitä saa yllättävän vaarallisen aseen kriittisen pääosumamahdollisuuden kasvamisen vuoksi.

PunisherMuokkaa

Punisherin erikoisuus on se, että sen ammukset pystyvät läpäisemään vihollisia. Heikoin pistooli.

Red 9Muokkaa

Red 9 on pelin tehokkain pistooli. Siihen saa liitettyä Stockin, joka vie 6 ruutua inventaariotilaa.

BlacktailMuokkaa

Blacktail on pelin toisiksi tehokkain pistooli. Toisin kuin Red 9, siinä on suhteellisen hyvä kapasiteetti, eikä se tarvitse stockia ollakseen vakaa. Ase oli myös Ada Wong:illa.

MatildaMuokkaa

Matilda pystyy ampumaan 3:n laukauksen sarjoja.

HaulikotMuokkaa

ShotgunMuokkaa

Shotgun on pelin heikoin haulikko. Leon voi löytää sen ilmaiseksi Pueblosta, tai jos pelin vaikeusaste on helppo, Leonilla on se valmiiksi inventaariossaan.

Riot GunMuokkaa

Riot Gun on hieman parempi varsio Shotgunista. Se tekee enemmän vahinkoa ja sillä pystyy tähtäämään nopeammin.

StrikerMuokkaa

Striker on pelin paras haulikko. Se on tehokkaampi kuin muut haulikot, se ampuu nopeammin, ja sen kapasiteetti on viimeisellä päivityksellä uskomaton. Sen tulivoima heikkenee kuitenkin paljon nopeammin etäisyyden kasvaessa, johtuen siitä, että sen haulien hajonta on suurempi.

KivääritMuokkaa

RifleMuokkaa

Rifle on pelin ensimmäinen kivääri. Se on paljon tehokkaampi kuin Semi-Auto Rifle, mutta se on paljon hitaampi, koska siinä on pulttilukko. Tämä tarkoittaa sitä, että hylsy on poitettava aina ennen seuraavaa laukausta.

Rifle (semi-auto)Muokkaa

Rifle (semi-auto) on pelin toinen ja viimeinen kivääri. Se ampuu paljon nopeammin kuin Rifle, mutta se ei tee yhdellä ammuksella yhtä paljon vahinkoa.

MagnumitMuokkaa

Broken ButterflyMuokkaa

Broken Butterfly on pelin tehokkaimpia aseita. Se on törkeän kallis päivittää, mutta sen tulivoima pysäyttää minkä tahansa vihollisen. Leon voi löytää sen ilmaiseksi Salazarin linnasta.

Killer 7Muokkaa

Killer 7 on pelin toinen magnum. Se on kaikinpuolin huonompi kuin Broken Butterfly. Sen latausnopeus on tosin parempi. Eli ei kaikin puolin huonompi saatana no p erk lele

HandcannonMuokkaa

Handcannon on yksi pelin salaisista aseista. Se on varsin tehokas, mutta sen päivitys maksaa mahdottomia. Sen saa ostettua Merchantilta kunhan on ensin saanut The Mercenaries -minipelissä 5 tähteä jokaisella hahmolla jokaisessa kentässä. Käyttää muista magnumeista poiketen ihan omanlaisiaan ammuksia.

Muut aseetMuokkaa

Combat KnifeMuokkaa

Tämä veitsi on Leonilla heti pelin alussa, eikä se vie inventaariotilaa, kuten kaikki muut aseet. Se on todella monikäyttöinen. Sen pääasiallinen tarkoitus on esineiden etsiminen rikkomalla laatikoita, tynnyreitä, ruukkuja ja ruukkuja. Se kykenee tekemään myös uskomattoman paljon vahinkoa vihollisiin, vaikkakin veitsen käyttäminen tähän tarkoitukseen on suhteellisen vaarallista. Vahinko: 1.4.

Hand GrenadeMuokkaa

Hand Grenade on kranaatti, joka räjähtää voimakkaasti pari sekuntia heittämisen jälkeen. Räjähdyshetkellä kranaatin kohdalla olevat viholliset katoavat kuin tuhka tuuleen, kun taas hieman etäämmällä olevat viholliset lentävät rähmälleen. Hand Grenadeja ei voi ostaa, mutta niitä löytää silloin tällöin.

Incendiary GrenadeMuokkaa

Incendiary Grenade on kranaatti, joka tuottaa liekkejä osuessaan maahan. Liekit kestävät pari sekuntia, joten vihollisiin on mahdollista osua, vaikka niihin ei kranaattia olisi suoraan heittänytkään. Incendiary Grenadeja ei voi ostaa, mutta niitä löytää silloin tällöin.

Flash GrenadeMuokkaa

Flash Grenade on kranaatti, joka tuottaa kirkkaan välähdyksen osuessaan maahan. Valo sokaisee viholliset hetkeksi, mutta ei tee vahinkoa. Las Plagas -viholliset ovat yliherkkiä valolle, ja kuolevat tämän vuoksi välittömästi. Flash Grenadeja ei voi ostaa, mutta niitä löytää silloin tällöin.

TMPMuokkaa

TMP on pelin ainut konepistooli. Sen sarjatuli -ominaisuus on hyvä viholliskasoja vastaan. Käyttää omia ammuksia, joita viholliset eivät tiputa, jos pelaaja on jättänyt TMP:n ostamatta.

Mine ThrowerMuokkaa

Mine Thrower on varsin erikoinen ase. Se ampuu miinoja, jotka kiinnittyvät siihen mihin ne osuvat. Tämän jälkeen ne räjähtävät. Käyttää omia ammuksia. Varsin hauska, mutta ei ehkä käytännöllisin ase.

Rocket LauncherMuokkaa

Rocket Launcher on kertakäyttöinen, suurta vahinkoa tekevä sinko. Se vie tökerösti inventaariotilaa, mutta sillä saa matalaksi lähes kaikki pelin viholliset matalaksi vaivatta. Leon voi löytää yhden ilmaiseksi Salazarin linnasta.

Rocket Launcher (Special)Muokkaa

Special Rocket Launcher on periaattessa sama kuin tavallinen Rocket Launcher. Sillä on sama tulivoima ja se on saman kokoinen. Siitä tosin saa tuplasti enemmän käteistä, jos sen myy Merchantille. Sen saa pelin lopussa Adalta.

Infinite LauncherMuokkaa

Infinite Launcher on kuin tavallinen ja Special Rocket Launcher yhdellä avainerolla; Siinä on loppumattomat raketit. Se on yksi pelin salaisista aseista, ja sen saa ostettua Merchantilta kun pelin on päässyt kerran läpi.

Chicago TypewriterMuokkaa

Chicago Typewriter on yksi pelin salaisista aseista ja pelin ainut konekivääri. Siinä on loppumattomat luodit, ja se tekee hurjasti vahinkoa. Sen saa ostettua Merchantilta kun on ensin pelannut Assignment Ada -minipelin läpi. Ainut huono puoli on aseen viemä inventaariotila.

P.R.L. 412Muokkaa

Parasite Removal Laser 412, tai lyhemmin P.R.L. 412 on yksi peli salaisista aseista. Se on laserase, joka toisin kuin muut pelin aseet, pystyy lataamaan jokaisen erillisen laukauksen tehden siitä vahvemman. Lataamaton laukaus tuottaa saman tuloksen kuin Flash-kranaatti, kun taas täysi latinki tuottaa kaikkiin alueen vihollisiin osuvan laser-shown, tappaen nämä välittömästi. Sen voi ostaa Merchantilta nollan Pesetan hintaan, kunhan on ensin mennyt pelin läpi Professional-vaikeustasolla. Se myös vie inventaariosta tilaa suhteellisen muhkeasti.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki