FANDOM

Rezero

Zombie Muokkaa

Mitäpä olisi Resident Evil-peli ilman zombeja? Zerossa on paljon uusia ja outojakin vihollisia, mutta zombit eivät ole (onneksi) kadonneet tai muuttuneet miksikään. Zombit osaavat olla pahojakin vastuksia ilmestyessään äkkiä taaksesi tai liikkumalla isoissa ryhmissä.

Verikoira Muokkaa

Zerossa taitaa äkkiseltään muisteltuna olla vain kaksi koiraa. Kohtaat ne junassa kun Edward on kuollut. Koirat ovat helpompi vastus kuin aikaisemmissa peleissä. Ennen sinun piti ammuttuasi koiraa odottaa että se nousee uudelleen pystyyn ennen kuin pystyit ampumaan uudelleen. Nyt voit ampua koiraa heti monta kertaa, 3-4 handgunin ammusta riittää sen tappamiseen.

Iilimatozombie Muokkaa

Pelin ehkä ärsyttävin vihollinen. Kiva musiikki ilmoittaa sinulle sen tulosta. Aluksi iilimatozombiella on ihmisen ulkomuoto, sitten se hytkyy ja muuttuu kivaksi kimppukasaksi. Se voi iskeä sinua pitkänkin matkan päästä venyvällä käsivarrellaan. Iilimatozombieen eivät tunnu oikein mitkään ammukset tepsivän. Paitsi Grenade launcherin napalm-ammukset! Hyvä vinkki on myös käyttää Molotovin cocktailia tähän ällöön otuukseen. Molotovin cocktailin voit tehdä yhdistämällä tyhjiä pulloja punaisen bensakanisterin kanssa. Joskus on kuitenkin vain parasta juosta tätä superzombia karkuun, tosin useimmiten se ei ole mahdollista. Kun zombista on jäljellä vain alaosa ja se alkaa pullistua, juokse äkkiä karkuun, mieluiten nurkan taakse! Räjähtäessään tämä zombie aiheuttaa pahaa tuhoa.

Iilimato Muokkaa

Näistä ei tarvitse välittää... Paitsi jos olet dangerilla.

Skorpioni Muokkaa

Tämän vihollisen kohtaat pelin aikana vain kerran. Se on ensimmäinen pomovihollinen. Juokse mahdollisimman kauas skorpionista ja ammu sitä ensin hunting gunilla, sitten pistoolilla. Älä ammu skorpionia kun se laittaa saksensa suojakseen eteensä. Vaikka skorppari onkin aika paha vastus, olen onnistunut kuolemaan sen käsittelyssä vain kerran. Silloin se tarttui minuun saksillaan ja iski minua pistimellään. Iik...

Korppi Muokkaa

Korppeja kohtaat pariin otteeseen. Niitä ei kannata ampua, juokse vaan karkuun.

Ötökkä Muokkaa

Nämä örkit kuulet jo kaukaa... tai sitten et. Tällä hyönteisellä on pituutta kaksi metriä, ja yleensä sillä on kaveri mukana. Ammu paremmalla aseellasi. Tosin kyllä pistoolillakin saa nämä otukset pysymään kurissa ja nuhteessa.

Centipede Muokkaa

Tätä vihollista vastaan taistelet Billyllä. Se ottaa Rebeccan syliinsä, joten sinun täytyy Billynä pelastaa hänet. Isosta koostaan huolimatta tämä vihollinen ei ole paha vastus. Se ei edes yritä hyökätä kimppuusi. Huomioi vain örkin kulkureitti ja pysy poissa sen tieltä. Ja ammu! Ole tarkkana tähtäyksen kanssa.

Hämis Muokkaa

Tässä pelissä hämikset ovat todella aggressiivisia, toisin kuin parissa aiemmassa. Saat tosissasi juosta niitä karkuun etteivät ne myrkyttäisi sinua. Ei niitä kuitenkaan kannata vaivautua ampumaan, tarvitset ammuksiasi muihin vihollisiin. Hämiksiä löytyy tietty kellarista.

Apina Muokkaa

Apinat ovat todella pahoja vihollisia. Ne ovat hämäävän nopeita ja niiden hyökkäykset saavat paljon vahinkoa aikaan. Ne hyppivät paljon, joten niihin osuminenkin on vaikeaa. Juokse karkuun tai ammu ne grenade launcherilla.

Hunter Muokkaa

Hunterit ovat yhtä kivoja pikku otuksia kuin aina aikaisemminkin. Ammu ne hyvällä aseella.

Lepakko Muokkaa

Kohtaat lepakon vain kerran, kirkossa. Ammu se shotgunilla. Ole tarkkana tähtäyksen kanssa, tähtää ylöspäin ja katso missä lepakko milloinkin liitelee. Pikkulepakoista ei kannata välittää.

Tyrant Muokkaa

Kohtaat tyrantin pelin aikana kaksi kertaa. Jos ammut sitä magnumilla tai shotgunilla, se ei pääse edes lähellesi. Grenade laucher ei sen sijaan tunnu tähän hirviöön vaikuttavan.

Sammakko Muokkaa

Yksi pelin ärsyttävimmistä vihollisista. Sammakko voi ilmestyä äänettömästi kuvaruudun ulkopuolelle, tarttua sinua jalasta kielellään ja nielaista sinut kokonaisena! Pelin loppupuolella älä viivy liian kauaa alueilla, joilla on vettä!

Queen leech 1 Muokkaa

Joudut taistelemaan Marcusta vastaan kolme kertaa. Jos sinulla on tarpeeksi ammuksia ja parannusvälineitä selviät kyllä hyvin. Joskus olen taistellut viimeisiä pomoja vastaan jopa handgunilla ja selvinnyt silti.

Queen leech 2 Muokkaa

Pelin viimeinen vihollinen ei ole niin paha vastus kuin luulisi. Rebecca vääntää ikkunoita auki, joten sinun täytyy Billynä pitää Kuningatar kaukana Rebeccasta. Vaikka örkki osuukin sinuun taiston aikana monen monta kertaa, ei hätiä mitiä. Billy pysyy todella kauan finellä! Olen vain kerran kuollut tässä viimeisessä taistossa, ja silloinkin Rebecca oli se joka petti...

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki