FANDOM

Rezero.jpg

RE Zero on epäilemättä mahtava peli. Teknisesti se on paras RE, jopa parempi kuin Remake. Pelissä on kaksi uutta mielenkiintoista henkilöä, Billy ja Marcus. Pelattavan henkilön vaihtosysteemi on omalaatuinen ja tekee pelistä erittäin hauskan. Tavaralaatikoita ei ole, ja sen huomaa. On hyvä että voit (viimein!!) pudottaa tavaroita, niin voit hallita tavaroitasi paremmin. Joskus voit menettää tavaroita koska et voi mennä takaisin joillekin alueille. RE Zero muistuttaa minua hiukan RE 3:sesta, jopa tapa millä viimeinen pomo tapetaan on siinä samanlainen :P. Molemmat ovat hyviä pelejä, niissä on uudistuksia mutta nämä pelit eivät lisää mitään arvokasta RE-sarjaan. RE Zeron tarina täydentää muiden Ressojen tarinan, mutta sinun ei tarvitse tuntea muita pelejä koska se ei ole tärkeää. Vaikka mukana onkin muutamia uusia asioita, jotkut paikat, jotkut tilanteet ja muutamat pulmat ovat täsmälleen samanlaisia kuin muissa Ressoissa. Kun pelaat RE Zeroa sinusta tuntuu että se toistaa muita Ressoja. On selvää että Capcom on yrittänyt tuoda peliin uusia asioita, kuten pelihahmon vaihto, ei tavaralaatikoita, kyky tiputtaa tavaroita, uusia vihollisia (pelissä on vähemmän zombeja kuin aikaisemmissa)... mutta nämä uudistukset eivät ole tarpeeksi.

-Grafiikka: 97%. Zerossa on kaikista Ressa-peleistä parhaat grafiikat. Capcom on parantanut Remaken grafiikoita. Kasvot ovat ilmeikkäämpiä kuin ennen ja pelissä on vähemmän häiriöitä. Vaikka taustat on esirenderoitu kaksiulotteisiksi kuten ennenkin, joitain elementtejä niissä voi liikuttaa, erityisesti junassa. Ainoa huono asia grafiikoissa on se että ehkä ne ovat liian tummia tai värittömiä (kuten myös Remakessa) ja joskus aseet katoavat seinään mutta vähemmän kuin ennen :P Videopätkät ovat mahtavia, kuten esimerkiksi Billyn tarinan kertova pätkä.

-Haaste: 90%. Zero on vaikeampi kuin Remake mutta ei liian vaikea niinkuin ensimmäinen RE Pleikkarille. Sinun täytyy säästää ammuksia ja parantavia kasveja jos haluat selvitä pitkälle tässä pelissä. Pulmat ovat mielenkiintoisia koska ensimmäistä kertaa sinun täytyy ratkaista joitakin niistä käyttäen molempia pelihahmoja. Easy mode on todella helppo. Normal ja Hard modet ovat vaikeampia kuin Remakessa.

-Äänet: 95%. Ehkä äänet eivät ole niin pelottavia kuin Remakessa mutta ne hukuttavat sinut peliin joka tapauksessa. Musiikit ovat mahtavia niin kuin kaikissa Ressoissa, ja ne lisäävät jännitystä kun sinulla on edessäsi vaikea taisto, mikä on hieno homma ;) Vihollisten ja tiettyjen alueiden äänet ovat myös hyviä. Junassa todella tuntuu siltä kuin olisi siellä.

-Uudelleenpelaamisarvo: 80%. Ressa-pelit ovat lyhyitä Code Veronicaa lukuunottamatta. Ehkä RE 0 on vähän pidempi kuin Remake, ja Zerossa on myös erikoispeli nimeltä "Leech Hunter". Siinä sinun täytyy kerätä iilimatoamuletteja. Maksimissaan voit löytää 50 vihreää Rebeccalle ja 50 sinistä Billylle. Voit lähteä Umbrellan keskuksesta halutessasi, ja saat palkinnoksi aseita ja ammuksia. Tämä on mini-game niin kuin "Mercenaries" RE 3:ssa.

-YHTEENSÄ: 91%, minkä peli todella ansaitsee. Zero on mahtava peli, mutta se on kuitenkin huonoin RE-peli yhdessä RE 3:n kanssa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki