FANDOM

Yhteenveto
Juoni
Pelaaminen
Kehityshistoria
Trivia

  • Idea zombien käyttämisestä vihollisena pelissä tuli George A. Romeron Dead-elokuvista (Night of the Living Dead, Dawn of the Dead ja niin edespäin).
  • Resident Evil 2:ssa ja Resident Evil 3: Nemesiksessä nähtävässä STARS:n toimistossa roikkuu seinällä Chris Redfieldin ruskea takki, joka on osa hänen vaihtoehtoista pukua.
  • Resident Evilissä piti alunperin olla yhteistyötila, mutta ensimmäisen PlayStationin tehot eivät olisi riittäneet pelin pyörittämiseen kunnolla.
  • Tavaralaatikoiden oli tarkoitus olla yksittäisiä, eikä toisiinsa liitettyjä niin kuin julkaistussa pelissä. Tämä olisi kehitystiimin mielestä tehnyt pelistä liian vaikean ja siksi laatikoiden toimintaa muutettiin. Ominaisuus kuitenkin teki paluun vuoden 2002 uusioversiossa Real Survival -lisämoodina.
  • Alkuperäinen Resident Evil aloitti pelattaviin hahmoihin liittyvän perinteen. Sarjan peleillä on yleensä aina kaksi päähenkilöä, joista toinen on mies ja toinen nainen. Molemmilla ei kuitenkaan aina ole välttämättä mahdollista pelata heti alusta alkaen, kuten CODE: VeronicassaResident Evil Zerossa molemmilla on mahdollista pelata suurin osa pelistä samanaikaisesti.

Pääsarja
Resident Evil (1996)

Resident Evil 2 Resident Evil 3: Nemesis Resident Evil CODE: Veronica Resident Evil (2002) Resident Evil Zero Resident Evil 4 Resident Evil 5 Resident Evil 6 Resident Evil 7: Biohazard

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki